Dag 8 Milford Sound

27 april 2018 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

7.30 uur op snel iets gegeten van verder de Milfort Sound Road op. De omgeving werd steeds mooier.Alleen waren er een hoop wolken en er viel regen. Maar dat maakte ons niet uit. Aan  het einde van de mooie rit hebben we onze camper geparkeerd op een van de grote parkeerplaatsen, in het hoogseizoen staan deze echt bomvol en lekker een bakkie gedaan. Nu op naar onze boottocht door de Milfort Sound! We zaten op een boot met maar 8 toeristen en 3 bemanningsleden. Heel fijn we hadden alle ruimte om te gaan en staan waar we wilden en konden het fjord geweldig zien, het was echt super. Ook de bemanning nam de tijd om met iedereen een praatje te houden. Ondanks de regen was het een mooie tocht met ontzettend veel watervallen. De tocht ging tot aan de Tasmanzee daarna weer terug langs de andere kant van het fjord en langs de vele watervallen. Nu staan we op een kleine campground helemaal alleen in Athol! Momenteel is het erg koud 7 graden brrr. Morgenochtend nog regen daarna wordt het weer beter en gaan we richting de hoge bergen.