Dag 29 - Cape Reinga

18 mei 2018 - Cape Reinga, Nieuw-Zeeland

Vandaag is onze echte laatste camperdag. Vanavond gaan we hem inleveren bij Rob en Niek. De verhuurders  van onze camper.

Dus ja vanmorgen eerst de watertank aanvullen tot 100% en zorgen dat de vuilwatertank helemaal leeg is. Dat is goed gelukt en toen op weg naar Cape Reinga, het noordelijkste plekje van Nieuw Zeeland.  Na een tocht van 1,5 uur door niemandsland behalve wat koeien en schapen kwamen we aan. Het was lekker rustig zodat we alle tijd hadden om mooie plaatjes te schieten.  Op dit punt komen de Tasman Zee en de grote Oceaan samen. Dit is ook goed te zien doordat er midden op het water golven ontstaan die ook omslaan zonder dat ze de kust raken. Natuurlijk staat er weer een bord met plaatsnamen van over de hele wereld met de afstanden ernaartoe. Het is erg mooi, maar dat zeg ik al 29 dagen lang.

Na Cape Reinga zijn we naar de Sand Dunes gereden. Nu hebben wij in Nederland ook wel zandduinen maar deze zijn ongelooflijk hoog. Je kan hier een surfboard huren, omhoog klimmen en naar beneden surfen.  Uiteraard heeft Denise dit al een paar weken geleden gedaan. Kees en ik zijn wel omhoog geklommen maar hebben het surfen overgeslagen. Ook hier was het indrukwekkend om bovenop zo’n zandduin te staan met natuurlijk weer prachtige uitzichten.

Na dit alles moesten we toch richting Paihia, waar we de camper moesten inleveren. Dit was een route van zo’n 3 uur. We kwamen weer langs de ijswinkel van gisteren dus natuurlijk weer een superlekker ijs(je) gekocht. Na het ijs eten zijn we aan de slag gegaan om de koffers te vullen en de camper weer leeg achter te laten. Ook moesten we de gastank aanvullen, waar we op kookten en de verwarming op werkte.

Laat in de middag kwamen we op de bestemming aan. Wij werden vriendelijk ontvangen en konden onze koffers in de slaapkamers kwijt. Iedere gast die een camper huurt begint hier of eindigt hier. Leuk concept zo weet je wie er achter de verhuur zit.  Rob had een heerlijke pasta gemaakt het was erg gezellig.

Onze koffers mogen niet meer dan 30 kg per persoon wegen. Dit was nog een hele klus. Na wat heen en weer geschuif denken we dat dit wel goed zit. Morgen op het vliegveld voor alle zekerheid alles nog even nawegen.