Dag 7 Invercargill-Milford Sound

26 april 2018 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen op tijd opgestaan maar toch rustig aan gedaan. De mevrouw waar wij logeerden vroeg of wij de lammetjes wilden voeren. Dat vinden wij natuurlijk wel leuk! Ze riep de beestjes maar ze waren al behoorlijk groot in onze ogen. Toch wel leuk even, 2 aten er uit je hand de rest is toch voorzichtiger. We kregen nog wat wortels en tomaten uit eigen tuin en zijn daarna vertrokken richting Te Anau. Weer de Southern Scienic Route 99 opgegaan. Ook vandaag weer prachtige uitzichten en heel erg stil op de weg. We reden soms in niemandsland.

In Te Anau  even weer wat boodschappen gedaan en wat gegeten daarna zijn we de Milford Road opgereden. Deze weg leidt naar de Milford Sound een van de mooiste fjorden die er zijn. We staan nu halverwege op een “camping” waar niemand is om je te ontvangen en waar een kleine wc is verder niets. Maar wij hebben onze camper bij ons die van alle gemakken voorzien is. Behalve als we ietsie pietsie scheef staan doet de koelkast het niet. Gelukkig is het hier ’s-nachts koud dus ook dat is niet zo’n groot probleem. Het geld voor de overnachting    gaat voorzien van naam en nummerbordnummer  in een zakje in een soort brievenbus. We staan met 4 andere families in een prachtige omgeving tussen de bergen. Vanavond nog een spelletje Rummikub gedaan en morgen verder de Milford Road af.

Kiosk Creek Kees en ElsKiosk Creek Denise ElsMirror LakeSchapen Els