Dag 6 Dunedin-Invercargill

25 april 2018 - Invercargill, Nieuw-Zeeland

Vandaag vanuit Dunedin richting Invercargill vertrokken.  Het is vandaag Anzacday een nationale feestdag in Nieuw Zeeland. Vanmorgen nog even een bakkie gedaan in de stad. Hier kwam een man bij ons zitten van 88 jaar. Hij was op zijn 20e via Indonesië naar NZ vertrokken en vond het leuk om even met ons te praten over Nederland en waar hij vroeger heeft gewoond.

De reis ging vandaag over de Southern Scienic Route een prachtige route met weinig auto’s onderweg. We hebben diverse stops gemaakt.

1e Curio Bay waar ook hier ’s-Avonds pinquins komen.

2e Slope Point dit is echt het zuidelijkste punt van het zuidereiland.

3e Waipapa Point  hier leven zeeleeuwen we hebben er dan ook eentje gezien.

Vanavond weer een hoop boodschappen gedaan en we staan nu bij mensen in de voortuin waar 2 campers passen en natuurlijk Denise haar tentje in Invercargill. We hebben heerlijk een Nederlandse maaltijd gekookt en we moeten nu onze blog bijhouden 😊