Dag 5 Christchurch-Dunedin

24 april 2018 - Otago Peninsula, Nieuw-Zeeland

Na een slechte nacht toch wel veel herrie van de auto’s en af en toe een denderende goederentrein en natuurlijk onze jetlag vertrokken richting zuiden Dunedin. Onderweg zijn we gestopt om de Moeraki Boulders te bewonderen. Dit zijn grote ronde stenen half in de zee half op het strand.

Daarna doorgereden naar Porto Bello waar wij vannacht zullen slapen. We hebben Denise haar tentje opgezet en weer door naar een excursie van Yellow Eyed Pinquin.  Eerst kregen we een verhaal te horen over de pinquins waar ze leven en dat de kolonie nu weer langzaam groter begint te worden. Toen door naar de zieke en gewonde pinquins die worden hier opgevangen en als het goed met ze gaat gaan ze terug naar zee. Na dit alles zijn wij in twee kleine busjes richting zee gebracht en nu maar hopen dat we er een zien, dat is in deze tijd van het jaar, herfst, wel moeilijk. We zagen eerst wat zeehonden en jawel er zat een pinquin tussen het groen stiekem naar ons te kijken. Hierna zijn we door tunnels naar speciale uitkijkpunten gelopen richting zee en ook hier hadden we geluk. Er kwamen twee pinquins aan land. Dit was erg leuk om te zien. Het wat een zeer geslaagde dag!

IMG_7021IMG_7044