Dag 9 Wanaka

28 april 2018 - Wanakameer, Nieuw-Zeeland

Na een hele koude nacht de rest van de Southern Scenic Route 99 afgereden richting Queenstown. Dit is een echte plaats voor jongeren, in de zomer kun je er skydiven/ bungee jumpen enz.In de winter is het een skioord. Dit is ook te zien aan alle mooi outdoorshops waar Denise en ik nooit zomaar langs kunnen lopen. Wij worden altijd naar binnen getrokken. Na een heerlijke lunch met natuurlijk een New Zealand Pie, weer verder op pad nu richting Arrowtown. De hoofdstraat Buckingham street was een schattig straatje, wat meer leek op een cowboystreet zoals in de VS. Hier was de natuur geweldig, de kleuren van de bomen heel bijzonder, net een een Indian Summer. Daarna door via de Cardrona Valley Road richting Wanaka. We begonnen de weg vol bochten in dichte mist. Maar van de een op het andere moment was de mist weg en stonden we midden in de sneeuw! Het enige wat we konden zeggen was WOW het was echt zo fantastisch!!! In Cardrona in een leuke tent koffie gedronken het was er superdruk. Iets verderop hingen allemaal bra’s aan een hek dit was een teken voor Pink Ribbon. In Wanaka aangekomen hebben we natuurlijk een foto gemaakt van een beroemde boom die midden in het meer staat. Nu staan we op een camping met een prachtig uitzicht over het meer.