Dag 22 - Lake Taupo en omgeving

11 mei 2018 - Lake Okareka, Nieuw-Zeeland

Na het ontbijt zijn we richting Taupo gereden. Onderweg zijn er wat foto’s gemaakt van uitzichten over het meer.  Ook hebben we de tijd genomen in Waipahihi Botanical Reserve. Dit is een mooi en groot park, waar je op zijn Amerikaans met een auto doorheen rijdt en de nodige stops kunt maken. Het is er erg mooi maar we wisten van te voren dat we in het verkeerde seizoen zaten. Het enige wat in bloei stond was Camellia, mooie roze en witte  bloemen. Na de tuin zijn we naar het centrum van Taupo gereden en hebben daar (te duur) geluncht.  Denise was nog op zoek naar een speciaal kettinkje maar we vonden alleen maar eettentjes.

De volgende bezienswaardigheid was de Huka waterval. Dit was echt ongelooflijk wat een kracht dit water heeft en wat een ontzettend blauwe kleur. Fantastisch!!! Elke minuut kun je 5 Olympische zwembaden vullen zoveel water komt er langs.

Na de waterval zijn we vulkanisch gebied in gereden. Je zag overal langs de weg de rook uit het water opstijgen. Zo bijzonder om te zien. We zijn gestopt bij mud pools, hier kunnen wij urenlang naar kijken. In het water zie te steeds gerommel en modder omhoog komen. De ene keer wat vaker dan de andere en soms ook behoorlijk hoog. Het ruikt hier natuurlijk ook heerlijk naar rotte eieren.

Het hoogtepunt van onze dag was een duik in het water van de Kerosene Creek. We reden erheen over een weg met puin. Denise was er 3 maanden geleden geweest en reed over een asfaltweg. Er was een Zinkgat in de weg gekomen en de hele weg was weg. Maar dat weerhield ons niet om er toch naartoe te gaan. Er waren best wel wat mensen die het warme water ook hadden gevonden. Denise en ik zijn lekker het water ingegaan, het was heerlijk echt zo warm. De lucht namen we maar voor lief. Dat douchen we er wel weer af. We staan nu op een camping in Blue Lake. We zijn weer schoon en onze was hebben we ook weer gedaan!