Dag 21 - Tongarero

10 mei 2018 - Tauranga Taupo, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen weer op tijd opgestaan, lekker ontbeten en nu weer op weg naar Lake Taupo. Dit is het grootste meer op het zuidelijk halfrond. Na ongeveer een half uurtje rijden kwamen we een bord tegen met daarop “de molen/ windmill”. Daar werden wij natuurlijk wel erg nieuwsgierig van dus wij gingen de weg af en inderdaad stonden we voor een mooie molen anno 2000! In Nederland stoppen we nooit voor molens maar ja in Nieuw Zeeland verwacht je ze niet. Ook hebben we koffie gedronken in “The Dutch Oven”. En ja je raadt het al veel appeltaart, gevulde speculaas, bitterballen, kroketten en nog meer Nederlandse specialiteiten. Hier wonen dus een heleboel mensen met Hollandse roots. In de molen verkochten ze natuurlijk heel veel drop, beschuit, stroopwafels en eigenlijk alle lekkere hapjes uit ons eigen land. De man die hier stond was geboren in Nieuw Zeeland maar had Hollandse ouders en probeerde een beetje Nederlands te praten.

Na dit avontuur zijn we toch echt richting Lake Taupo gereden. Onderweg nog langs het National Park Tongariro gegaan. Denise heeft hier in januari de Tongariro Crossing gelopen. Een prachtige wandeling van 20 km over een vulkaan met mooie uitzichten. We slaan die wandeling maar over is voor ons toch iets te zwaar. We zijn naar de Taranaki Falls gelopen. Een prachtige wandeling met uitzicht over de vulkaan en terug door het bos.

Nu staan we weer bij mensen in de tuin. Echt heel leuk, met kleine kinderen, een hond en een kat. Het is 5 minuten lopen naar Lake Taupo en wat een rust is daar weer, heerlijk.