Dag 20 - Wellington

9 mei 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Na een warme nacht, zijn we niet meer gewend, toch goed uitgerust opgestaan. Lekker gedoucht, ontbeten en op pad naar Wellington. We zijn naar Mount Victoria gereden en zijn daar naar boven gelopen. Hier had je een prachtig uitzicht over de stad. Je kon 360 graden om je heen kijken.  Er was ook nog genoeg informatie over het ontstaan van Wellington dus we hebben weer een hoop geleerd.

Hierna zijn we het centrum ingereden. We moesten nog op zoek naar wat souvenirs voor thuis. Haha ik weet nu dat er mensen zijn die denken “zou dat wat voor mij zijn”?  Gelukkig is het gelukt en nu weer door richting noorden.

Morgen willen we in de buurt van Lake Taupo aankomen, dat ligt in het midden van het noordereiland. Het was vandaag te lekker weer om lang in de auto te zitten dus zijn we op tijd gestopt bij een organische vineyard die ook nog een/twee plekken verhuurd aan campers. We staan nu dus op de parkeerplaats van een bijzonder aardige man voor heel weinig met elektra en WC/douche! Hij vertelde over zijn wijnen en port en mochten  ook proeven. Natuurlijk konden wij niet de verleiding weerstaan en hebben een fles pruimenport en een fles wijn gekocht. Vanmiddag zijn we nog even naar de Tasman Zee gereden hier 5 minuten vandaan. Het was heel bijzonder want je kon daar met de auto gewoon over het strand rijden. Dit hebben wij met de camper maar niet uitgeprobeerd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yvonne van Steenis:
    9 mei 2018
    Het is weer spectaculair! Fantastisch.......😲
  2. Joke Polak:
    11 mei 2018
    Ik mis de grote hamburger in het verhaal. Is dat nog gelukt? Joke
  3. Els:
    11 mei 2018
    Daar hadden we het toevallig gisteren nog over. Toen wij in Wellington waren hebben we er niet aan gedacht. We gaan maar niet meer terug! Misschien komen we nog een andere grote hamburger tegen.