Dag 23 - Rotorua

12 mei 2018 - Waitomo, Nieuw-Zeeland

Vandaag hadden we niet een echt druk programma. Na het ontbijt zijn we naar Buried Village of Te Wairoa gereden. Dit was een stadje wat door een vulkaanuitbarsting in 1866 ten onder is gegaan. Er was een museumgedeelte die hebben we overgeslagen. Wat wel heel erg mooi was, was de waterval die bestond uit twee delen. Je werd er kletsnat maar het was wel heel erg mooi.  Daarna zijn we doorgereden naar Rotorua. Hier kun je als het eb is met je voeten in de zee in hotpools staan. Helaas was het vloed en we hadden wat regen. Misschien krijgen we de komende dagen in Coromandel nog een herkansing. Ik hoop het want het lijkt mij wel heel bijzonder.

De lunch hebben we gehad in Tirau, dit keer zeker niet te duur! Het was heerlijk, ook de koffie was erg lekker! We zagen hier veel locals zitten dus dan weet je al genoeg.

Na de lunch zijn we naar Waitomo gereden. Hier zijn grotten met glimwormen. (Jaja Joke nu luisteren we naar je tip ) Vanmiddag was er alleen nog plek op rare tijden, dus hebben we voor morgenochtend geboekt. Wij  zijn erg benieuwd. Om de tijd te doden hebben we een vogelpark bezocht waar allerlei dieren opgevangen worden die ziek zijn. Ook Kiwi’s! Als je in Nieuw Zeeland bent, moet je er toch één in het echt gezien hebben. En ja hoor in het donker, het zijn nachtdieren, zagen we ineens een kiwi uit zijn hokje kruipen en ging richting etensbak. Hij/zij stond heerlijk te eten totdat er iemand binnenkwam met zijn mobieltje in zijn hand waar behoorlijk wat licht uitkwam. Maar dat mag de pret niet drukken ook de Kiwi kunnen we van ons lijstje afstrepen. Wat er behalve vogels ook nog was in het park, waren een heleboel aalen. Die werden ook nog eens gevoed met vlees en wat bloed erdoor. Wij hebben natuurlijk meegeholpen. Kortom voor een dag zonder druk programma hebben wij ons weer prima vermaakt. We staan nu op een camping in Waitomo tegenover de plek waar we ons morgenochtend moeten melden. We kunnen dus uitslapen!