dag 16 - Abel Tasman NP - deel 1

5 mei 2018 - Kaiteriteri, Nieuw-Zeeland

Vandaag rustig opgestaan en om 9.00 uur stonden we voor de information office. We willen morgen gaan kayaken en wandelen in het Abel Tasman National Park. Dit kon gelukkig en morgen 8.30 uur moeten we ons melden op de startplaats. Dat moet lukken want we staan daar 100m vandaan met onze camper.

Na de reservering weer een paar boodschappen gedaan en daarna noordwaarts langs het nationale park gereden richting Tanaka. De route erheen ging over een pas, zoals alle routes in Nieuw Zeeland, tunnels kennen ze niet. Dus Denise mocht weer rijden anders wordt zij misselijk. Een groot deel van de weg was door eerdere stormen weggeslagen dus er was een flink stuk dat met stoplichten geregeld werd omdat er maar een rijstrook beschikbaar was. In Tanake aangekomen hebben we geluncht en zijn doorgereden naar Te Waikuropupu Springs. Dit zijn natuurlijke bronnen met super helder water. Het lijkt net alsof er onderwater een kraan openstaat.  Het water mochten we absoluut niet aanraken , maar de eendjes zwommen wel lekker in de bron.

Na de Springs zijn we naar de Waihiti Cave gereden. Dit is gelukkig nog geen grote attractie en we reden over zeer smalle en niet geasfalteerde weggetjes naar het beginpunt. Na een zeer steile klim op een moeilijk glibberig pad kwamen we bij de grot aan. Wat een uitzicht na de moeilijke wandeling ernaartoe ! Het was zeker de moeite waard. Na de nodige foto’s moesten we weer terug. Tja dat viel niet mee, zeker niet voor mij (Els). Naar boven glibberen gaat dan nog wel maar naar beneden!!! We hebben het gered en aan het einde heeft Denise nog een mooi kunstwerk gemaakt. Dit soort stenen bouwsels zie je vaak in de bergen over de hele wereld.

We reden weer terug over de bergpas en staan nu op de camping in Kaiteriteri vlak bij het strand. Morgen maken we wel een foto van onze standplaats. We blijven hier 2 nachten, vanwege onze dagtocht morgen.

We hebben vanavond bij de McDonalds een Kiwiburger gegeten. Een hamburger met ei, bietjes, en allerlei andere groenten. Ja als je in Kiwiland bent hoort dit ook op je lijstje!

1. Yvonne van Steenis:
    5 mei 2018
    Lekker een kiwiburger! Weer eens wat anders! We zijn super jaloers op jullie . Wat is Nieuw Zeeland toch ontzettend mooi! ( We blijven het zeggen hoor) En met de camper bij het strand staan ,ook al zo uniek . Dat wil toch iedereen? Geniet lekker verder.
  2. Els:
    6 mei 2018
    Hoi Yvonne, het is echt een ongelooflijk mooi land. 4 dagen geleden nog in de kou nu in de kayak in de zon. Goed sparen en ik word jaloers op jullie Nieuw Zeeland verhaal.