Dag 11 Lake Pukaki- Mount Cook National Park

30 april 2018 - Mount Cook View, Nieuw-Zeeland

Vandaag naar Mount Cook National Park gereden, gelukkig is het droog en een stuk warmer. In het Maori’s heet Mount Cook “Aoraki”. Mount Cook is de hoogste berg in Nieuw Zeeland hij is 3740 m hoog en zo steil dat hij tot de gevaarlijkste bergen ter wereld hoort als je hem wilt beklimmen. Gaan wij maar niet doen haha.

We zijn naar het museum geweest over Sir Edmund Hillary hij was de 1e mens ooit bovenop de Mount Everest. De reden dat er hier in NZ een museum over is, is dat hij is geboren in Auckland dus de mensen zijn trots op hem. We hebben een documentaire over zijn leven gezien het was wel heel mooi.

In de middag zijn we naar de Tasman valley gereden waar we een kleine wandeling gemaakt hebben. Blue Lakes and Tasman Glacier View Track. De blue lakes waren groen dit komt door de regen het blauwe water is van de gletsjer. De gletsjer is nu 24 km lang maar ieder jaar wordt hij bijna 1 km korter. Dat is 2 meter per dag… We staan nu op de White Horse Hill Campsite met uitzicht op Mount Cook. Beter kan natuurlijk niet. En als buren hebben we een heleboel konijntjes.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl