dag 12 - Mount Cook - Hooker valley track

1 mei 2018 - Mount Cook National Park, Nieuw-Zeeland

Wat zijn wij vanmorgen blij opgestaan! De zon schijnt en er is een strak blauwe lucht. Nog blijer zijn wij als we de Hooker Valley Track lopen de sneeuw die 2 dagen geleden is gevallen ligt nu mooi over de vallei en op de bergen. Het is een sprookjeswonderland. Tijdens de wandeling moesten we 3 hangbruggen over.  Kees heeft hier zijn hoogtevrees weer moeten overwinnen.

Aan het einde van de Track kwamen bij the Hooker Lake met een geweldig uitzicht op Mount Cook. De zon vel tegen was wat minder voor het maken van de foto’s maar de meeste zijn goed gelukt. Het meer was bevroren maar dat gaf een heel speciaal licht. Dit hadden we niet willen missen.

Terug bij de camper hebben we wat gegeten en zijn op weg gegaan richting de westkust. Een deel van de route moesten we hetzelfde rijden als heen, nu lag er geen sneeuw meer en zijn de bergen kaal. Vanavond slapen we in Lake Hawea een kleine plaats. Natuurlijk hebben weer een prachtig uitzicht over het meer en de bergen.