Dag 18 - Marlborough sounds

7 mei 2018 - Marlborough Sounds, Nieuw-Zeeland

Na al het kayakken van gisteren zijn we gelukkig zonder spierpijn opgestaan. Het vieze water van onze camper hebben we weer geleegd en gevuld met nieuw water. Zo kunnen we er weer een tijdje tegen. Onze route van de dag is richting Nelson, dat ligt in het noorden van het zuidereiland. Daar aangekomen werden we niet vrolijk. Het was er koud en het waaide hard. Ik zei afgelopen week nog dat het nooit waait in Nieuw Zeeland, nou in deze plaats dus wel. We hebben hier wel heerlijk geluncht en een nieuwe koffer gekocht. Een van de tassen die we meehadden is kapot, tenminste de rits doet het niet meer. Dat is niet handig als je met het vliegtuig reist, dan verdwijnen waarschijnlijk al je spullen.

Daarna zijn we richting Marlborough Sounds gereden. Weer een groot National Park met allerlei fjorden. Er is één weg om erin te komen. Nou dat hebben we geweten. Je mag er 100 km per uur maar we kunnen echt niet harder dan 30/40 km per uur. Alleen maar een smalle slingerweg! Maar gelukkig is het laagseizoen dus erg veel verkeer komen wij niet tegen. Dus we klagen niet want  ook hier is het prachtig. We staan op een “camping” met de naam Nikau Cove en heeft zes plekken en een wc. Het uitzicht wat we hebben wil je echt niet missen! We staan eerste klas, direct aan het water. En het is hier echt heel stil, heerlijk je moet er wel van houden om in niemandsland te zitten maar wij worden er heel vrolijk van.