Dag 1: Amsterdam-Dubai

19 april 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Eindelijk vol goede moed richting Schiphol voor onze reis naar Nieuw Zeeland. Aangekomen op Schiphol zien wij dat onze vlucht 20 minuten vertraging heeft. Ach komt goed, we hebben 3,5 uur overstap tijd in Dubai. Bij de gate gekomen is dit opgelopen tot 50 minuten, niks aan de hand hoeven we minder lang te wachten bij de overstap. Even over tienen gaan we boarden mooi op tijd! Maar nee hoor er was een technisch probleem met twee banden, we moesten nog even geduld hebben. Na drie uur zitten we nog steeds in het vliegtuig maar zijn geen meter opgeschoten OEPS als dit maar goed gaat met de overstap. Eindelijk na bijna 4,5 uur vertraging vliegen we richting Dubai. Maar ja de overstap gaat niet lukken, er gaat maar 1 vlucht per dag richting Auckland. Wij kwamen 10.05 uur aan op Dubai en zagen ons vliegtuig met vertrektijd 10.05 uur de lucht in gaan. Nu zitten we in Copthorne airport hotel zonder bagage. Na de lunch zijn we lekker naar het zwembad gegaan en hebben hier heerlijk in de schaduw een boekje zitten lezen. Vanavond buffet en vroeg slapen.