Dag 14 - Franz Josef Glacier

3 mei 2018 - Rapahoe, Nieuw-Zeeland

We konden vandaag rustig uitslapen, maar ja om half 8 was iedereen alweer wakker. Na het ontbijt de camper weer aangevuld met water richting de startplaats voor de Franz Josef gletsjer wandeling. Hier aangekomen kregen we een polsbandje zoals je bij een grote camping in Europa weleens krijgt. Hiermee moest je je aanmelden op een computer. Allerlei vragen beantwoorden over je gezondheid zoals hartklachten, diabetes en nog meer van dat soort vragen. Nou nou dachten wij, dit zijn Amerikaanse praktijken of het wordt een hele bijzondere wandeling. De wandeling was gewoon, niks bijzonders, we liepen door een stuk regenwoud wat zich vormt na het krimpen van de  gletsjer. Daarna liepen we via het hoofdpad zoals alle niet betalende mensen richting gletsjer met af en toe uitleg van onze gids. Gelukkig sloegen we vlak bij de gletsjer een zijpad in waardoor wij toch net een beter uitzicht hadden dan de rest van de toeristen. Dit uitzicht was beter dan gisteren bij Fox, het was toch wel mooi. Maar we zijn wel een paar dollar lichter, zonder gids hadden we ook genoeg gezien. Hij deed zijn best het was een aardige gozer.

Na onze wandeling wat gegeten in het dorpje en toen weer verder gereden richting noorden. We staan nu in Runanga op een hele schattige kleine camping. Het is er allemaal heel huiselijk. Onze camper heeft uitzicht op de Tasman Zee. We staan aan de rand van het strand! Wat zullen we lekker slapen vannacht met het geruis van de zee op de achtergrond.