Dag 13 - Fox Glacier

2 mei 2018 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

7.00 uur de wekker het was nog een beetje donker, maar we zagen de zon langzaam op de besneeuwde bergen schijnen, dus dat wakker worden lukte wel. Vandaag zijn we richting Fox Glacier en Franz Josef Glacier gereden. Het was weer een enorm mooie route met veel bochten en meren en watervallen. We zijn dan ook een paar keer gestopt onderweg. Ook reden we vlak langs de Tasman Zee met diverse rotsen en andere mooie uitzichten.

Aangekomen bij de Fox Glacier was er een kleine wandeling omhoog. Na de klim waren we erg teleurgesteld. Dat de gletsjers krimpen weten we, maar dat ze een attractie maken van een hele kleine gletsjer. .. Na de Aletschgletsjer in Zwitserland zijn we misschien ook wel een beetje verwend. Die is echt geweldig! Na een half uurtje rijden over de bergwegen zijn we aangekomen in het plaatsje Franz Josef Glacier. Dit is een erg leuk plaatsje vernoemd naar de Gletsjer, waar we op een prima camping staan.

Morgen gaan we hier een wandeling maken met gids dus we zijn benieuwd. Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij The Landing, waar tot onze grote verbazing Jorien ter Mors en haar man ook binnenkwamen voor een hapje. We hebben haar maar niet lastig gevallen. Nu hebben wij hier een hele mooie avond vol sterren, niet de BN’rs maar de echte zuidelijk halfrond melkweg.

1. Yvonne van Steenis:
    2 mei 2018
    O, jongens, wat is het toch prachtig allemaal! Wat een mooie natuur biedt Nieuw Zeeland. Zitten hier volop mee te genieten.En op de koop toe ook nog Jorien ter Mors tegenkomen. Wie verwacht dat! Nou, geniet maar lekker verder van jullie geweldige reis.👍