Dag 28 - Op weg naar Cape Reinga

17 mei 2018 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Na een nacht met af en toe een paar klappen onweer zijn we toch weer vroeg opgestaan.  Het 1e deel van de reis bracht ons naar de Kauri boom in Waipua Kauri Forest (Tane Mahuta). Dit is een ongelooflijk grote en brede boom van 2000 jaar oud. Voordat we daarheen mochten lopen moesten we eerst onze schoenen reinigen van alle bacteriën, zodat de boom en alle andere bijzondere planten niet door verkeerde beestjes opgegeten worden.

Na het bezoek aan de boom zijn  we richting oostkust gereden. Hier zijn de mooie bays  van de Bay of Islands. Natuurlijk kunnen wij geen dag zonder waterval, dus reden we naar de  Haruru Falls in Waitangi. Een mooie brede waterval.

Daarna naar de Rainbow Falls in Kerikeri, deze was echt mooi. Denise had foto’s van dezelfde waterval in de zomer het was er een met een heel klein straaltje water in het midden. Nu was hij echt heel groot! Hier hebben we even rondgehangen en zijn doorgereden naar de kust. Iedere keer als je de mooie blauwe zee ziet, word je weer vrolijk. We hebben hier een heerlijk ijsje gegeten van maar 4 dollar. Dat is ongeveer €2,50. Heel goedkoop voor Nieuw Zeeland en superlekker.

Nu staan we bij een Motel in Awanui, die 8 camperplekken verhuurd.  Prima uitvalbasis voor onze tocht naar het noordelijkste punt van NZ. Cape Reinga. Nu maar hopen dat het weer morgen meezit!

Omdat dit onze laatste avond in de camper is gaan we dit vieren met het enige restaurant van het dorp. De Mc Donalds. Dat wordt natuurlijk weer de Kiwiburger!!!