Dag 26 - Op weg naar Auckland

15 mei 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na zo’n mooie dag als gisteren, stond er voor vandaag niet iets speciaals op het programma. We hebben rustig aangedaan en zijn weggereden richting Auckland. Na ongeveer een half uurtje kwamen we bij Mount Puka aan. Dit is een rare spitse berg langs de kust. Wij moeten hier natuurlijk even naar boven klimmen. Pff dat was behoorlijk steil. Het uitzicht was aan de zeekant weer geweldig aan de landkant een beetje mistig. Daarna zijn we doorgereden naar Thames, hier wilden we een goudmijn bezoeken. Helaas was deze gesloten, jammer stond nergens op internet dat hij dicht zou zijn. Nu moesten we iets anders verzinnen. Niet zover van waar wij waren zou er weer een waterval zijn. De Hunua Falls. Ach die hebben we nog niet genoeg gezien, dus zijn we die kant opgereden. Deze waterval was niet zo toeristisch dus er stonden weinig borden die richting op. Maar dankzij google maps komen wij overal. Het was best een behoorlijke waterval.

Kees en ik wilden vanmiddag nog een stukje wandelen. We hebben de Suspension Bridge Loop gelopen. Hij begon leuk met een oude hangbrug, daarna liepen we over een heel smal bospad omhoog. Veel trappen, veel blubber en weinig uitzicht.. Na een tijdje was er een uitkijkpunt, echt zo’n bosding. Van hout en een steile trap omhoog.  Yes dachten we, dit moet een perfect uitzichtpunt zijn. Haha nou we zagen nog steeds alleen maar bomen. Wel een uur goed gewandeld maar niet echt wat we ervan hadden verwacht.

Nu staan we op een camping in de buurt van Auckland. Morgen gaat Denise de grote wisseltruc uithalen met kleding. Wij moeten weer wat mee terug nemen naar Nederland. Dit ligt nu in haar oude kamer waar ze heeft gewoond. Haar vriendin heeft nu haar kamer en haar koffer mocht daar blijven staan.

NB. WIFI kwaliteit is weer dramatisch; foto's volgen morgen hopelijk