Dag 25 - Cathedral Cove

14 mei 2018 - Hot Water Beach, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen snel ontbeten en vandaag staat Coromandel op het programma. Dit is een schiereiland niet zo ver van Auckland vandaan. De route begon aan de linkerkant met een lange weg langs  de zuidelijke oceaan, dit was een hele vervelende weg om te rijden omdat hij na een orkaan deels was weggeslagen. Nu waren ze steeds bezig met wegwerkzaamheden waardoor je niet echt door kon rijden. Eenmaal in Coromandel aangekomen, het is ook de naam van een klein stadje, hebben we een bakkie gedaan en zijn naar een uitzichtpunt gelopen. Het was natuurlijk weer heel bijzonder en het weer werd steeds beter.

Na dit alles was het mijn beurt om te rijden en ja hoor ik kom weer op een weg dat eigenlijk geen weg mag heten. Alleen maar stenen en modder en heel soms asfalt. Maar dit had ook wel zijn charme, we kwamen een bord tegen met “pigs crossing”. Dit hadden we in Nieuw Zeeland nog niet gezien. En inderdaad er stond een soort van huis en er liepen overal varkens rond. Jong en oud heel leuk om hier even stil te staan en alles rustig te bekijken. Ook reden we langs de Waiau Falls die we ook nog even konden bewonderen.

Na 22 km en een uur later, want harder kon ik echt niet rijden, kwamen we aan bij Hot Beach. Deze naam is te danken aan de warme plekken onder het zand. Mensen komen hier met een schep en graven kuilen, om vervolgens heerlijk in het warme zeewater te zitten. We hadden geluk dat het nog geen vloed was, dus zagen we inderdaad een heleboel mensen in die kuilen zitten. Na ongeveer een half uurtje werd het vloed en werden de kuilen overspoeld met koud zeewater. Wij hebben nog in een paar kuilen gestaan en soms lukt dat niet eens omdat je voeten echt verbranden. Heel apart.

Daarna ongeveer 10 km van de Hot Beach naar Hahei gereden. Hier begint een wandeling van ongeveer 45 minuten naar Cathedral Cove.  Hier zijn ooit opnamen gemaakt van de film Narnia the return. Het is echt spectaculair, de cove en de uitzichten erbij geweldig. Hier kunnen wij uren naar kijken.

Nu staan we op een camping in Hahei en we zijn weer terug gereden naar de hot beach. Een prima camping met een Fish en chips tent. Die heb ik natuurlijk gegeten. Denise en Kees hebben een hamburger met patat genomen. Mmmm, wat een heerlijke dag was het vandaag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade