Dag 19 - overtocht naar noordereiland

8 mei 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Na een nacht vol gekriebel op onze voeten en benen weer opgestaan. De sandflies zijn goed bezig geweest en we zitten onder de kriebelbulten. Maar dat was alle mooie uitzichten op de stranden wel waard geweest. Na een lange kronkelige weg weer terug op de hoofdroute, zijn we afgeslagen naar Anakiwa. Hier hebben wij een stuk de Queen Charlotte Track gelopen. Wederom fantastische uitzichten met helder blauw water. Na de wandeling hebben we gepicnict en zijn op weg gegaan naar Picton waar we morgen de boot naar Wellington wilden nemen. Dit was weer een route langs een van de fjorden hard rijden was echt niet mogelijk! Alleen maar bochten. Onze weg eindigde bij de Ferry’s richting Noordereiland.

Het was ondertussen 13.00 uur. Een klein overleg was eigenlijk niet nodig, wij hebben een kaartje gekocht en drie kwartier later zaten we op de boot! Het 1e deel van de tocht gaat door de Marlborough Sounds wat echt zo mooi is dat je maar niet uitgekeken raakt. En ja onze dag kan helemaal niet meer stuk als er ineens een paar dolfijnen langs komen zwemmen! Eenmaal op zee hebben we een potje zitten kaarten. Aan het einde van de 3,5 uur durende boottocht zat er ineens een vrouw naast me. Ze hoorde dat we Nederlanders waren en jullie raden het al, zij is als klein kind vanuit Losser, bij Enschede met haar familie naar Christchurch geëmigreerd. Ze sprak nog een klein beetje Nederlands en als ik langzaam sprak, verstond ze mij wel. Maar het makkelijkst was toch wel om alles in het Engels te vertellen. Terug in de camper om de boot af te rijden bleken ze de camper naast ons te staan haha dat hebben wij wel vaker.

Nu staan we op een camperplaats waar mensen staan die net zijn aangekomen met de boot of morgenvroeg naar het Zuidereiland vertrekken. Het is niet bijzonder maar voor een nachtje prima. Morgen begint dus ons 2e deel van de route: het Noordereiland.